Fördommar

De finns många fördommar om självskadar. dom största är


1. alla som skär sig är tonårs tjejer.
Detta är långt ifrån sant. studier som gjorts visar att de faktiskt är ungefär lika många killar som skadar sig själva som tjejer. Det finns också vuxna människor som har ett självskadebeteende.

2. dom som skär sig gör de bara för att få uppmärksamhet.
Detta är en av fördomarna som jag har lite svårt för då jag inte fattar hur man kan tro något sådant.
För jag tror inte att man kan få någon posetiv uppmärksamhet för att man skär sig. där imot får man massor med negativ uppmärksamhet. och de tror jag inte att man vill ha.


3. alla som skär sig är emosar. 
Många verkar också tro att de är en musikstil som får folk att skära sig.
folk tror att alla som mår dålig, klär sig i svart eller skär sig är inresserade av just den musikstilen.
Låter väldigt konstigt enligt mej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0