Solskenshistorier

Jag fick ett tips från en tjej på bilddagboken som tyckte att  jag skulle lägga upp bilder på min blogg ( www.saramodigh.blogg.se ) på folk som vågar visa sina ärr.
Och jag känkte som så att de är värt ett försök.

Så har du haft ett självskade beteende och vågar visa dina ärr. Skicka in en bild och en liten historia om hur du lever i förhållande till dina ärr.
Du kan tex skriva hur du lyckades sluta, vad som fick dig att sluta. varför du började skada dig.

 berätta gärna lite om dig själv. De är inget måste du kan välja att vara annonym åxo.
Men vore kul att få in lite "solskens berättelser"



Ni kan maila era biler och den bildtext ni vill ha till [email protected]


har inte orkat ta en nya bilder så här är en gammal från TWLOHA
Men iallafall. Jag vågar stå för mina ärr och ingen borde skämmas över att dom haft ett självskadebeteende. så hör görna av er om ni vill va med och bekämpa tabun och även hjälpa andra i er situation att acceptera sina ärr och sluta skämmas över dom..


vill ni läsa mer om självskador och hitta hjälpnummer gå till http://www.sjalvskador.n.nu/


Kommentarer
Postat av: Imoon Noomi Söderlund

ursäkta måste fråga..euhmm... själv skärt mig...men ärren är inget stort för mig... för det som gjort ont i sig...är resten av uppväxten. att skära mig är bara ett sätt att fly på. varfr ens visa upp dem..jag skärde mig på ställen så folk inte kunnde se dem. för att amns kämdes och inte ville erkänna att man ens måde dåligt. bara undrar...om man vill skriva nått...måste man visa ärr?... vill veta mer detaljerat och så:) inte sett någon sånhär blogg förut så jag itreserad. kram

2010-12-02 @ 12:11:37
Postat av: Sara

Anledningen till att jag startade det här var för att jag träffat så många som skäms så myckey för sina ärr att dom inte kan bli helt friska efter som dom hämmas i vardagen av sin skam. Så genom att visa att man inte behöver kämmas är de många som vågat börja kämpa mot sin skam.



Det är bra att du inte ser dina ärr som en stor grej. Tyvärr är de inte lika dant för alla. Många tänker på sina är hela dagarna och oroar sig över ifall någon sett dom och vad dom tänkt om dom såg osv.

Och är man intresserad av att berätta sin historia Så behöver man absolut inte visa nån bild.

2010-12-02 @ 15:36:23
URL: http://saramodigh.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej! Har denna bloggen som jag skriver i hur man kan göra för att må bättre & även tips & råd till ett liv utan självskada.

Länka mig gärna i ett inlägg så min blogg sprider sig :)

Tror att det kan hjälpa andra.

Kram.

2011-08-03 @ 23:19:55
URL: http://varaskadefri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0