Självskadefri

Av Sara Modigh - Torsdag 23 maj 01:53

Efter mitt återfall i julas har jag inte haft några större problem med självskadetankar. De poppar upp lite då och då när jag har det extra svårt. Men de blir lättare och lättare att mota bort.
Idag känner jag mig trygg utan självskador och det tog lång tid innan jag gjorde det. 
För mig var ju alltid självskadandet en trygghet, ett sätt att fly undan alla jobbiga känslor och tankar. Jag har lärt mig att inte fly och att vara okej med det.

Ibland lockas jag av tanken på att distrahera mig själv med smärta. Men jag vet att det inte leder till något bra i längden. Jag vet att jag bara mår sämre efter att ha självskadat och jag vet ju också att den svåra ångesten alltid lägger sig igen förr eller senare.

 

I framtiden ska jag enbart distrahera mig själv med glada och positiva saker.

 

Nyvakna katter som luktar varm Sphynx.
Fluffiga täcken och massor med kuddar.
En rolig, mysig eller nostalgisk film.
Ett långt varmt skumbad.
Skriva, rita eller fotografera.. Vara kreativ

 

Mycket bättre än att självskada!

Publicerat i: Allmänt - Självskador
 
 
Ny Blogg, http://saramodigh.bloggplatsen.se/sida-2/, självskador,

Kommentera

Publiceras ej