Nio månader och 11 dagar har gått sedan mitt senaste återfall. Jag har härmed varit utan självskador längre än någonsin förut.

Runt 6-8 månader brukar vara mitt fall. Men nu har jag klarat mig snart 2 månader mer än förra gången.

Det var verkligen tufft kring jul. Det ar mycket stress och jag verkligen fick kämpa med allt jag hade för att hålla mig i från att självskada. Efter jul försvan inte den starka ångesten som jag hade väntat mig så det var väldigt frustrerande Hade mycket självskade tankar då.

Har fortfarande mer ångest än vanligt , men har försökt tillåta mig själv att ha de känslorna och inte låta dom ta över allt.

Nu när ångesten inte är lika handikappande känns det som att de kommer bli bra förr eller senare.

Hoppas fortfarande på att det ska finnas nån medicin där ute som kan funka för mig.

 

Jag har också funderat på att börja nån fotokurs eller gå med i nån fotoklubb av nått slag. Skulle gärna vilja ta steget att försöka komma ut lite mer. Lära mig vara med människor. Det kommer nog bli väldigt jobbigt , Men om det är nåt som jag tycker är kul så kanske de underlättar.

Aja vi får se vad som händer.

 

4 kommentarer

liten

23 Jan 2012 03:22

Hej!



Jag hittade precis din blogg och ville säga hej. Jag har precis själv startat en egen anonnym blogg i terapeutiskt syfte för att arbeta med mig själv, min ångest, min bakgrund, min kroppsuppfattning och mina drogproblem.



Jag undrar om det är okej att jag länkar till din blogg ifrån min?



Ta hand om dig!



<3

sandra

31 Jan 2012 15:04

fyfaaan vad jag älskar din blogg! jag har själv haft ett svårt självskade beteende, men kommit ur det. du är ju hel grym, och du fixar det!

Felicia

20 Mar 2012 23:34

Kikar in och säger hej. Blir nyfiken på din blogg så jag ska fortsätta läsa nu:)

/Felicia

Min berättelse

28 Mar 2012 07:38

vad bra att vi blir fler och fler där ute som vågar berätta om psykisk ohälsa. Jag har också nyligen startat upp en blogg som handlar om mitt mående. Men mitt mål är att bloggen även ska vara till hjälp för andra som mår dåligt. Och även en ögonöppnare/sprida kunskap till andra människor.

Kommentera

Publiceras ej