jag avlider av smärta!

biter ihop mina käkar så jäkla mycket.
vaknar flera gånger varje "natt" av att jag biter så de knakar i käkarna.
å de gör så jääääkla ont. blir galen. är helt öm i hela käften, och gör jätteont när jag gapar.
tänderna är också ömma. och huvudvärken ska vi inte tala om. vaknar hur ofta som hällst med huvudvärk för att jag bitit så hårt.

Dessutom har jag börjat med tandpressning när jag är vaken också, kan komma på mig själv helt plötsligt med att sita och bita ihop jätte hårt. Problemet är ju att jag inte märker de förns jag börjar få ont.

nån som vet hur man ska göra för att slippa skiten?

3 kommentarer

matilda

31 Mar 2011 14:43

Jag gör exakt likadant. Det suger..

clarisse

31 Mar 2011 20:55

en bettskena kanske vore något. Men av erfarenhet vet jag att det är svårt att få. Har man inte tydliga slitage på tänderna så får man ingen av tandläkaren. Men det skadar ju inte att försöka (förutom att det är dyrt att gå till tandläkaren). Hoppas det löser sig.

marielle hyllén

29 May 2011 15:30

Vet inte om det är så aktuellt längre, men jag hade samma problem som du. Jag gick till någon käk-doktor (fråga din tandläkare) och fick en bettskena som jag använder på nätterna och när jag känner att jag behöver det. Sen kan man träna käkmusklerna också, du kanske hittar övningar om du söker på google. Hur som helst är det viktigt att du gör något åt det för du skadar både tänder och käkar! Ta hand om dej och hoppas det blir bättre

Kommentera

Publiceras ej