Postat av: Larsdotter

Det är väldigt tråkigt att din katt blivit sjuk, jag har tyvärr själv mycket erfarenhet av samma sak.
Dock blir jag en väldigt irriterad när jag läser din blogg. DU har ett ansvar när DU köper ett djur. Man ska ALDRIG köpa en katt/hund utan en veterinärsbesiktning som inte är äldre än sju dagar. Och sen finns det en annan sak som är väldigt viktig: "IF YOU CANT AFFORD THE VET; DONT GET THE PET."
Jag rättfärdigar inte det som den förra ägaren utsatt dig och katten för, det är åt helvete; men DU har också ett ansvar att ta för djuren du har hemma och för djuret du köper.

2011-01-29 @ 21:31:23
URL: http://larsdotter.bloggspace.se

Postat av: Sara

Självklart har man ett ansvar att ta hand om sin katt, Och ja jag gjorde ett stort misstag i att lita på dom personerna som sålde oss den sjuka katten. Jag trodde på dom när dom försäkrade mig om att han va helt problemfri och utan sjukdomar. Dom stressade oss till att ta ett snabbt beslut och dom dillade om vetrinärer hit och dit så jag fick intrycket av att dom hade gjort en vererinärsundersökning på katten.
ÅH ja de är bra om man har pengar till vererinärs kostnader. Men dom flesta har inte tiotusentals kronor liggandes. Fluffis låg inlagd i ungefär 2 dygn och de kostade tiotusen och är man sjukskriven sen innan man änns gått gymnasiet så har man inte precis tiotusen i bakfickan.

2011-01-30 @ 02:48:30
URL: http://saramodigh.blogg.se/

2 kommentarer

snurp

18 Feb 2011 23:09

Försäkring? Har du inte försäkring på ditt djur?

Sara

19 Feb 2011 17:34

JO VISST HAR JAG FÖRSÄKRING PÅ DOM. MEN gHOST SOM VI KÖPTE BARA ETT PAR DAGAR INNAN HADE JU INTE FÖRSÄKRING EFTERSOM DE MÅSTE GÅ 20 DAGAR INNAN DEN BÖRJAR GÄLLA FÖR SJUKDOMMAR.

Kommentera

Publiceras ej