Det gör så ont i min själ. ångesten är så stark. jag vill minska min ångest, stoppa den om det är möjligt. Men jag får inte. tankarna flyger hela tiden iväg till badrummet. till rakhyvlar fylla med vassa rakblad. Rakblad att trycka mot huden. Att se hur en glipa öppnas upp . Känna det varma blodet sippra fram ur det ny tillfogade såret. Känna blodet rinna längst med armarna. Rinna ner mot händerna. känna hur blodet förlorar värmen ju längre ner det rinner, för att slutligen droppa ner från fingertopparna. Känna lukten av blod fylla luften tills järn doften nästan är kväljande. Känna den fysiska smärtan ersätta den psykiska. koncentrera sig på smärtan från ett fysiskt sår. En smärta att förstå en smärta som alltid försvinner. För tiden läker alla fysiska sår!

4 kommentarer

joanna- att leva med Aspergers syndrom!

28 Aug 2011 20:10

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

Anonym

02 Sep 2011 03:10

Hallådär, jag skriver också om psykisk ohälsa i min blogg - kika gärna in!

Eriiza

10 Sep 2011 12:59

Förstår verkligen din längtan, önskar samma saker, och föreställer mig det så välkända scenariot..

Palle

31 Jan 2012 19:06

Att skära sig kommer inte hjälpa för alltid. Är det inte bättre att ta tag i sina problem, bli av med ångesten OCH slippa massa ärr? Det är skitjobbigt, jag vet, har själv varit destruktiv och lider själv av ångest fortfarande osv. har dock en personlighetsstörning så. Men kan hantera det mycket bättre nu, tack vare BUP & vuxenpsyk och min egna självinsikt :)



Läste ditt nyaste inlägg om att du varit fri från självskadebeteendet i nio månder. SKITBRA! Keep it up! Lovar dig, att skära sig är inte värt det.



Om du vill snacka någongång, dela med dig eller så med en främling, så är det bara att skriva :) har haft en tuff barndom själv så har lätt för att förstå osv.



Sköt om dig. Kram!

Kommentera

Publiceras ej