frågor

 1* vad tänker du på när du hör ordet självskadebeteende?

2* vad tror du att ett självskadebeteende är?

3* vilka tror du kan ha ett självskaddebeteende?

4*om du ser att en vän eller släkting har ett självskadebeteende

vad skulle du göra då?

5* Känner du någon som har/haft självskadebeteende?

6* Vad tror du att självskadebeteende beror på?

7* Vad tror du att själv-skadandet har för syfte?

_________________________________________________ 

 

 

 

1. Jag tänker på en flykt för stunden bort från all ångerst

2. När man skadar sig mycket och "regelbundet" som självhjälp

3. Vet en hel del.... men jag tror ALLA kan ha det för att vissa har ju alkohol å det skadar ju så det kan ochså va självskadebeteende

4. Prata och finnas för personen. inte få den att sluta om den inte själv vill

5. ja =/

6. Ett försök till "självhjälp" som inte är den första bästa lösningen men det kan va bra så inget värre händer.

7. Att dämpa ångesten och slippa må så dåligt.

 

 

 

 

1* vad tänker du på när du hör ordet självskadebeteende?
Just nu dig xD
Och wemos. Fjortisar. Junkies.

2* vad tror du att ett självskadebeteende är?
Ett beteende där du grundat på dålig, inte svag men dålig, karaktär skadar dig själv för att antingen få medlidande(vilket du nog inte gör) eller för att du faktiskt mår bättre av att göra det. För tillfället.

3* vilka tror du kan ha ett självskaddebeteende?
Folk med dålig karaktär, idioter. Vem som helst egentligen.

4*om du ser att en vän eller släkting har ett självskadebeteende vad skulle du göra då?
Om det är en nära vän skulle jag slå vett i personen bokstavligt talat för att jag skulle bli så jävla förbannad på denne.
Eller försöka få in dom på närmaste rehabilitering eller något i den stilen, beroende på hur allvarligt deras beteende är.

5* Känner du någon som har/haft självskadebeteende?
Antagligen.

6* Vad tror du att självskadebeteende beror på?
Dålig karaktär, dåliga förutsättningar i livet. Trauman.

7* Vad tror du att själv-skadandet har för syfte?'
Tillfällig endorfinkick när man skär sig.
Uppmärksamhetshorebeteende.
Illusioner av att man inte kan leva på ett annat sätt, en ond cirkel.

Respons till min eventuella okunskap please? Blev rätt intresserad nu x)

 

 

 

 

 

1. Psykisk ohälsa, typ.
2. Ett självdestruktivt beteende? Att man medvetet skadar sig själv.
3. Folk som mår dåligt.
4. Försöka prata med dom, diskret ta reda på varför dom mår dåligt, försöka stötta.
5. Yeah.
6. Att man mår psykiskt dåligt och inte hittar något annat sätt att hantera känslorna.
7. Ja, typ det jag precis sa.. Eller, olika från person till person. I vissa fall att straffa sig själv, andra fall att få den fysiska smärtan att göra mer ont än den psykiska eller att lindra känslor.

 

 

 

 

1. jag tänker på nån som mår dåligt och känner att det hjälper att skada sig lite då man känner att man lever.

2. Självskadande beteeande kan vara olika saker beror helt på om det är nån som har det eller är wannabe, men specielllt folk som kan tappa kontrollen i en panik ångest attak sen "vakna upp" igen med nån som skärsår på armen utan att vetat om att göra det.

3. Jag tror alla kan ha ett självskadande beteeande spelar ingen som helst roll vem man är eller om man är rik eller fattig, poppis eller nörd, vit eller svar, mm alla kan ha det.

4. Försöker jag inte säga bla bla bla dumt vad fan ahr du gjort är du störd eller utan jag försöker bara prata med dom säga att jag finns och sen kan jag inte hjälpa så mycket mera då jag själv skadar mig...

5. Ja flera samt mig själv.

6. kan bero på så många saker, kan bero på vad som helst om man tänker efter.

7. För mig hjälper det mig känna mig levande när jag blir helt borta och känslokall och tro att jag inte kan känna nåt, så smärta hjälper mig för jag vet att jag lever.

 

 

 

 

1.sårade och skadade människor
2.att beteende, när man skadar sig själv medvetet
3.alla, det spelar ingen roll
4. prata med personen och försöka stötta personen
5.jupp
5.att man inte kan hantera känslorna rätt
6. dåligt självförtroende?
7. att "må bättre" fysikst och psykiskt.

 

 

 
idag 19:55
1. Det första jag tänker på är folk som skär sig.
2. Personer som skadar sig själva på ett eller annat sätt medvetet.
3. Alla.
4. Visa att jag bryr mig.
5. Ja.
6. Psykisk ohälsa.
7. Att minska ångest och andra jobbiga känslor och/eller ett sätt att straffa sig själv på











idag 01:50

1* vad tänker du på när du hör ordet självskadebeteende?
Ångest

2* vad tror du att ett självskadebeteende är?
Självskadebeteende är när man tar ut all sin vrede och avreagerar sig på sig själv

3* vilka tror du kan ha ett självskaddebeteende?
Vem som helst

4*om du ser att en vän eller släkting har ett självskadebeteende vad skulle du göra då?
Ge dem råd, stöd och be dem söka hjälp

5* Känner du någon som har/haft självskadebeteende?
Ja, många, bland dom även mig själv

6* Vad tror du att självskadebeteende beror på?
Ingen aning, jag tror jag föddes med det, för jag har gjort det sen jag var liten

7* Vad tror du att själv-skadandet har för syfte?
att avreagera sig

1 kommentarer

Izza

11 Jan 2011 21:42

Bara tog något random inlägg nu, men fan va jag älskar din blogg.

Du är så jävla stark. Själv skäms jag över mina ärr. Jag har helst långärmat på mig, förutom när jag är ensam. Jag vet inte vad jag ska göra eller vem jag ska prata med för jag vill inte att alla ska veta hur dåligt jag egentligen mår. Kanske låter konstigt men... Jag skäms så jävla mycket.

Var bara tvungen att skriva detta...

Kommentera

Publiceras ej