Jag är så trött på denna skit tabu runt alla psykiska sjukdommar!

Jag vill ha rättigheten att gå ut ur min lägenhet i linne en varm sommardag utan att obildade människor der de som ett försök att tigga uppmärksamhet..

Jag har sagt de förut och jag säger det igen, Jag vill inte ha eran uppmärksamhet om de gäller mina ärr.
Klart jag, precis som alla andra gillar att få uppmärksamhet. Men inte den uppmärksamheten som ärren ger.

Jag menar en miljon kommentarer om att jag är emo är lixom inte vad jag vill ha! De jag vill är att ha rättigteter i samhället trots att jag är/ har varit psykisktsjuk.

Jag vill inte sitta å gömma mej bara för att ni inte klarar av att se sanningen!
Sanningen om att allt fler och fler blir sjuka.

All denna stress och press på barn och ungdommar får dom att utveckla ångestsjukdommar i allt tidigare åldrar, och pga tabun får inga av barnen lära sig nått om ångest problematik iskolan så dom vet inte va de är som händer me dom. Dom blir förmodligen jätterädda och bristen av erfarenhet och information i ämnet kommer förmodligen leda dom rakt in i den "enkla lösningen" Självskador.


Jag tänker iallafall inte gömma mej bara för att sveriges befolkning inte klarar av sanningen.. Jag tycker faktiskt att dom ska se hur illa de faktiskt är!

Om de ska hända något innom vården gäller de att stå upp för alla som år dåligt. Jag är så trött på hur dålig psykvården är och om alla som mår dåligt bara gömmer sig och sverigen friska låssas som att allt är bra så kommer ingen förbättring ske..

2 kommentarer

felicia

27 May 2010 19:36

kan inte säga annat än att du har så rätt! alla är mer eller mindre dumma i huvudet,det ser man ju på alla kommentarer du får på bdb. folk fattar ju ingenting,antingen så försöker dom ge "medlidande" och kommer med något skit dumt som "åh jag vet hur de känns..jag skär mig oxå:(" eller så säger dom "varför skär du dig? ajjj! men du har ju pojkvän? emo!" eller vad dom nu kan komma på. du har all rätt i världen att visa dina armar/skärsåren,du kan trycka upp dom i folks ansikten om du vill, för det är sanningen. jag vill inte säga som andra att "jag vet hur det är..:(" men jag ser . och du har så jävla rätt.

Malin

30 May 2010 19:56

Det är väl självklart att du har rätt att gå i linne om du vill det,precis lika mkt som andra har rätt att då ha åsikter om dig,du har ju tydligen åsikter om dem "obildade" du tycker synd om. Om det nu är så hemskt jobbigt att folk tittar på dina ärr då kan du välja att antingen ta det o gå i linne eller dölja dem,det är upp till dig och det du väljer har du rätt till. Och det är ju inte bara ärr folk stirrar på det är allt som är "onormalt" om någon t.ex har brännskador,fått amputera en arm eller har någon medfödd "defekt" så stirrar folk så är det... Det spelar ingen roll hur man än ser ut alla har åsikter om en,och det finns inte så mkt man kan göra åt det,så är det bara,man kan va hur jävla snygg som helst men det finns alltid någon som kommer säga något elakt,stirra och tycka illa om en...

Kommentera

Publiceras ej