Fick ett medelande på internet för nån dag sedan.

"Om hon nu har en kille som hon älskar, kan inte han försöka prata med henne då? Det värkar liksom lite konstigt att hon skulle skära sig på riktigt om hon nu har folk omkring henne som älskar henne. Hade jag varit ihop med henne hade jag nog försökt prata med henne. Fast, jag har ju faktiskt inte en aning om ifall det är ps eller inte. Bara säger vad jag tkr :) "


Varför ihelafriden skulle man inte kunna ha ett självskadebeteende och dom bakomliggande sjukdommarna till att man har självskadebeteendet bara för att man har en pojkvän?

Skulle alla problem bra försvinna för att man är älskad. hade de vart så hade jag väl inte blivit sjuk från första början.. Då skulle väl ingen bli sjuk.. Alla människor har väl släckt och vänner som älskar dom.


"nä ta å skaffa dej en pojkvän så ska du se att du blir av me din cancer" eller va då??
Varför tror folk att psykiska sjukdommar är nått som försvinner över en natt.
Hur ofta har jag inte fått höra "men du har ju pojkvän, då kan du väl inte må så dåligt"

Men tyvärr så försviner inga sjukdommar (inga som jag känner till iallafall) av att man skaffar kille...

Klart att min pojkvän har hjälpt mej massor och funnits som ett stöd, och på så sätt fått mej att må bättre.
Men min sjukdom försvinner inte bara för att jag är älskad.


Kommentera

Publiceras ej